Virágmotívum - Pentart lágy modellező pasztával


Szálpasztából (Fiber Paste) már többször készítettem virágokat.
Levendulás , pipacsos és hóvirágos alkotások születtek.
Most kipróbáltam a lágy modellező pasztát, mert egyébként nagyon kedvelem pl sablonozáshoz. A mintát a neten leltem.






A pasztán kívül most csak festettem és egy pici folyékony patinát használtam. 


Először festőkéssel és egy ferde ecsettel kialakítottam a natúr alapra a virágokat, leveleket. Nem alapoztam, nem csiszoltam. Felesleges is, hiszen vízzel higított festéket fogok használni, a fa attól úgyis szálkás lesz.



Miután ez megszáradt, jó vizes szivacsecsettel festettem meg az alapot és a többi oldalt.



A virágok hátteréhez púder, okker és bézs matt akrilfestéket használtam. A virágokat megpróbáltam kikerülni, ha néha ráfutottam, nedves ronggyal letöröltem.



Ezután a virágok következtek. Okker és vörösagyag egy pici világosbarnával.



Végül a levelek, szárak az olíva matt akrilfestékkel lettek színezve.



Még egy pici világosbarnával megsimogattam, majd az éleket is kiemeltem.
Itt leírtam hogyan csinálom.
Száradás után megcsiszoltam finom szemcsés csiszolóvászonnal az egész felületet. A virágok között is eltüntettem a vizes festék okozta szálkásodást.
Majd matt dekupázs ragasztólakkal lekentem kívül - belül. 
Erre azért volt szükség, hogy a folyékony patinából könnyebben vissza tudjam törölni a felesleget.








Amikor ez is megszáradt, a folyékony patinát vékony ecsettel felvittem a szárakra, levelek tövébe és virágszirmokhoz, majd száraz papírtörlővel leitattam a nagyját.





Egész más struktúra, mint a szálpaszta, de könnyen alakítható anyag, összességében jó vele dolgozni, továbbra is szeretni fogom. 









Remélem kipróbálod te is. :)
Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok, igyekszem segíteni. 
Kövess Facebook oldalamon is. 
Ha további ötletekre is kiváncsi vagy nézd meg weboldalam.
Katie's Decoupage

Ha szerinted más is hasznát tudja venni, segíts egy megosztással.
Köszönöm a figyelmed, jó alkotást kívánok: Béres Kata


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Textil tök - pulcsi újrahasznosítás

Szalvétatechnika kezdőknek 8. Lecke- stencilezés, avagy mivel, hogyan sablonozzunk

Csodálatos természet - papír és fa újrahasznosítás