Strukturált felület (faldekor) füstfóliával




Mániám, hogy szeretek elveszni a részletekben. Imádom a struktúrált felületeket, sokáig tudom alakítgatni, majd utána nézegetni a kialakult mintázatot.
Amit most kartonra készítettem, természetesen bármilyen felületre megoldható, legyen az fa doboztető, dekor panel, festővászon vagy akár egy falfelület. Ez csak egy lépésről-lépésre leírás, hogy megmutassam a technika egy lehetséges kivitelezését.
És persze millió anyaggal vagy módszerrel megalkotható, én most főleg gessót és modellező pasztát használtam.

Nézzük hogyan készült!
Nem írom le mindenhol, hogy várjátok meg a száradást, de minden egyes lépés előtt ezt türelmesen várjátok ki.

 Legelőször egy vastagabb (3mm) sablonba kentem festőkéssel a modellpasztát.
(A stencilezésről, felhasználható anyagokról itt olvashatsz bővebben.)



Az egész felületet fekete gessoval kentem, ecsettel.



Majd újra a modellező paszta következett, de most festőkéssel húzkodtam a mintát. 



És újra a gesso, de most csak egy kis mintát sablonoztam vele, azt sem telibe, csak hiányosan. 




Végül ismét egy réteg modellező paszta. 
Tehát így alakítottam ki rétegről rétegre a mintázatot. Minél egyenetlenebb, a vége annál izgalmasabb lesz.



Bézs matt akrilfestékkel világosítottam egy picit itt-ott.



Füstfóliáztam is. Naná!
(Itt megnézheted részletesebben, hogy én hogyan szoktam.)




Egy kis viktoriánus rózsaszínnel is bepamacsoltam. A füstfóliát sem kíméltem. 



Jött egy réteg fényes lakk rá, ettől kissé mázas hatása lett a végén, természetesen, ha ezt nem szeretnéd, kend matt lakkal.
Majd a befejező viasszal (umbra antikoló pasztával helyettesíthető) bekentem az egész lapot és visszatörölgettem de úgy, hogy a kialakított rétegek minél szebben kiemelkedjenek.




Türkizkék matt akrilfestékkel is megsimogattam, de csak a drámai hatás fokozására.
Szárazecsettel, picit.



Természetesen festéssel is megoldható lett volna az alap, de szerintem pont ettől a rétegzett kialakítástól lesz ilyen csodás a végeredmény!





Remélem kipróbálod te is. :)
Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok, igyekszem segíteni. 
Kövess Facebook oldalamon is. 
Ha további ötletekre is kiváncsi vagy nézd meg weboldalam.
Katie's Decoupage

Ha szerinted más is hasznát tudja venni, segíts egy megosztással.
Köszönöm a figyelmed, jó alkotást kívánok: Béres Kata

Megjegyzések

  1. Nagyon szép végeredmény👍Köszönjük szépen a tartalmas leírást

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen a dekor megvan hozzá egy irodai képet fogok készíteni ,nagyon tetszik .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök neki, köszönöm szépen! Nagyon kíváncsi lennék rá! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Textil tök - pulcsi újrahasznosítás

Tejfölösvödörből kaspó - műanyag újrahasznosítás

Szalvétatechnika kezdőknek 8. Lecke- stencilezés, avagy mivel, hogyan sablonozzunk