Opál repesztő és füstfólia pehely üvegen



A füstfólia pehely az a kategória számomra, ami ámulatba ejt, ha a csillogásról van szó. Talán a márványos hatás, talán a sejtelmes elegancia az, ami vonz benne. De leginkább az, hogy egy kicsit ide, egy kicsit oda és már mutatós is. 
Cserébe hosszú perceken át, óvatos mozdulatokkal kell felhelyezni, alaposan lesepregetni a felesleget és egy fuvallat elég hozzá, hogy szanaszét repüljön mindenfelé. Na de valamit valamiért...



A Pentart füstfólia pehely 11 csodás variációban létezik. Mikor megláttam ezt a színkombinációt, rögtön beleszerettem. Arany, óarany és zöld színek kavalkádja. Nem volt kétségem afelől, hogy opál repesztővel együtt fogom rátenni üvegre. Az opál repesztőről itt már írtam részletesebben.

Lássuk akkor hogyan készült.

Elmosogattam és megszárítottam az üveget. Majd maszkoló szalaggal kijelöltem a felső harmadát. Ide kentem a Pentart opál repesztő 1 fázisát. Amikor ez átlátszóra száradt jöhetett a 2. fázis.





A záródugót lekentem a füstfólia pehely ragasztójával vékony rétegben. Kb negyed óra száradás után, ami persze függ a felvitt anyag vastagságától és a külső hőmérséklettől, óvatosan ráhelyeztem a pelyheket és mikor mindenhol bevontam, egy ecsettel rá simogattam és a felesleget lesepergettem róla.



Az ecset ne legyen nagyon puha, hogy szépen rá tudd simogatni a felületre a pelyhet, illetve legyen elég hatásos a felesleg eltávolítására. 



Úgy terveztem, hogy a tetejére még teszek gyöngykupakot és egy színes fejű gömböstűvel rögzítem majd a műanyag dugóra.



A gombostűt teljesen, a fóliázott kupakot épphogy lespricceltem a műanyagra való Pentart Mirror Mist spray-vel. Majd a tükör permetfestékről is készítek egy új bejegyzést.



Eközben teljesen megszáradt az opál repesztő, így áthelyeztem a maszkoló szalagot, hogy az üveg alsó részére is tudjak dolgozni. 
Szivacsecsettel vittem fel két rétegben a Pentart Heavy body matt gélt.

FONTOS!
Az első réteg felvitele után rögtön távolítsd el a ragasztószalagot, mert ha azzal együtt szárad meg, le fogod húzni a szalaggal együtt!
A második réteget már felviheted enélkül is. Nem baj,ha nem sikerül pontosan, ide úgyis a füstfólia fog kerülni. 



Jöhet a repedések kiemelése a Pentart umbra színú antikoló pasztájával. De használhatsz folyékony patinát vagy metál viaszpasztát is. 
A felesleget átlátszó wax-szal törölheted vissza. Ajánlott ez a lépés, ha az üveg fehérségét szeretnéd megőrizni.



És végül, amikor megszáradt a heavy body gél is, egy tetszőleges vastagságú füstfólia sávval tüntetheted el a két anyag találkozását.

Ajánlom figyelmedbe, hogy ennél a műveletnél ne szuszogj, ne fújtass, szinte ne is vegyél levegőt, mert különben milliónyi arany pehely fog röpködni körülötted! :D :D :D
Illetve papírtörlő fölött végezd, mert onnan könnyebb lesz begyűjteni és visszatenni a dobozába a lehulló füstfólia maradékot. 
Én ezt elmulasztottam a dugónál. :/ 
Kézzel terelgetni az asztalon lehetetlen vállalkozás. :D

 Ezután még lekenheted a fóliázott részeket oldószeres lakkal az oxidálódás megelőzésére. Én a többi részt meghagynám matt felületnek. 



És íme, kész is vagyunk!




Remélem kipróbálod te is. :)
Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok, igyekszem segíteni.
Kövess Facebook oldalamon is. 
Ha további ötletekre is kiváncsi vagy nézd meg weboldalam.
Katie's Decoupage

Ha szerinted más is hasznát tudja venni, segíts egy megosztással.
Köszönöm a figyelmed, jó alkotást kívánok: Béres Kata


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Textil tök - pulcsi újrahasznosítás

Szalvétatechnika kezdőknek 8. Lecke- stencilezés, avagy mivel, hogyan sablonozzunk

Csodálatos természet - papír és fa újrahasznosítás