Transzfer, repesztés, kence-fice

Egy romantikus, antikolt dekor készítését írom le most nektek, ahol a keretet is én öntöttem, transzferáltam, szilikon formában bordűröket készítettem, repesztettem, kipróbáltam a Pentart befejező viaszát...egyszóval sokféle anyaggal és technikával dolgoztam, de a végeredmény megéri mindenképpen!



Lássuk akkor hogyan készült. 

Az előkészületek
Az alapot Pentart Decor Clay öntőporból készítettem el. Ez egy kétkomponensű rendszer, mellyel nagyon sima, de csiszolható és törhetetlen, műkerámiaszerű tárgyakat készíthetünk nagyon egyszerűen.
Van egy A és egy B komponens a dobozban, az egyik por, a másik folyékony összetevő. 1 egységnyi A-hoz 2 egységnyi B-t kell használni. Mérőedény is található a dobozában, úgyhogy pánikra semmi ok. 
Amit kikeverünk, azt fel is kell használni! És hogyan számítsd ki, hogy mennyi kell? Én feltöltöm vízzel a kiöntendő formát, majd ezt a mennyiséget 1,5-2-szer veszem. Na ez lesz az A komponens mennyisége. 2-szer ennyi a B. 
De akkor sincs baj, ha mégsem elég, mert gyorsan, szinte azonnal oldódik a por, teljesen simára. Nincs hibalehetőség. 
Szóval ezt az elegyet kell a formába önteni. Nincs szükség a forma olajozására, gyönyörűen ki fogod tudni venni belőle száradás után. 




30-35 perc alatt megszilárdul, de én mindig hagyom egy napot, biztos ami biztos. Elkészítem addig a Pentart lágy modellező pasztából szilikon formában a díszítő mintákat. Úgyis többet kell készíteni, tehát egy nap az előkészületeké.


Másnap aztán a keretet Pentart Dekor Paint alapozóval kezelem, majd jöhet 2-3 réteg Dekor Paint Soft festék.



Száradás után, ami lehetőleg ne hajszárítózással történjen, mert transzferálásnál könnyen felkaphatjuk a festékréteget, Pentart univerzális hobbi ragasztóval rögzítem a mintákat. Majd az egészet átkenem matt lakkal. 



Ha tökéletesen megszáradt ez is, jöhet a transzferálás. Az én Reni barátnőm által (aki szuper ügyes az ilyen dolgokban, mert én ehhez pl béna vagyok) kinyomtatott képet méretre vágtam, majd az Express transzfer oldattal vittem át a felületre.
A lépéseket már biztos ismeritek, ami fontos, hogy ha lehet, ne ess neki a transzferálásnak rögtön nyomtatás után. Kisebb az esélye, hogy megfolyik a minta, ha 1-2 napot hagyod. Legalábbis nálam bevállt. A fültisztító pálcikára kis mennyiségű folyadékot vegyél fel, de azért amikor átitadod a papírt vele, lásd a mintát kirajzolódni. A dörzsölést pedig tompa tárggyal végezd, én kiskanál fokával szoktam. És nem kell nyomni, mint süket a csengőt... :D
Inkább hosszan, de óvatosan dörzsizz. Néha alá pillanthatsz a papírnak is, de vigyázz, el ne mozduljon közben. 





Picit szikkad ez is, majd következik a repesztés. Olyat szerettem volna, mintha fából lenne a keret, ezért a finomvonalas repesztőt rögtön ki is zártam. A repedések mintázatát pedig rábíztam a sorsra. Ezért a Pentart Random repesztőlakk rendszert használtam, ami úgy reped ahogy neki tetszik. (Ez azért nem egészen igaz, mert nagyban függ attól, hogy hogyan viszem fel az első és második fázist.) De az biztos, hogy sokféle repedés alakul ki a száradási folyamat közben. 


A repedések kiemelésére a Pentart befejező viaszát választottam. Kevésbé intenzív, mint az umbra antikoló paszta, és isteni illata van! A felesleget átlátszó viasszal szedtem vissza.



Végül feldobtam pár papír virággal, amit matt Heavy Body géllel rögzítettem.


És íme:








Remélem kipróbálod te is. :)
Ha tetszett, hálás lennék egy megosztásért!
Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok, igyekszem segíteni. 
Kövess Facebook oldalamon is. 
Ha további ötletekre is kiváncsi vagy nézd meg weboldalam.
Katie's Decoupage
Köszönöm a figyelmed, jó alkotást kívánok: Béres Kata


Megjegyzések

  1. Nagyon köszönöm a leírást, gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm, hogy elolvastad és örülök, hogy tetszik!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Textil tök - pulcsi újrahasznosítás

Szalvétatechnika kezdőknek 8. Lecke- stencilezés, avagy mivel, hogyan sablonozzunk

Csodálatos természet - papír és fa újrahasznosítás